Marcowa pogoda.
26 marzec „Marcowa pogoda”
1.Zabawy przy piosence. pt.”Marcowi przyjaciele”
-powtarzanie wybranych fragmentów piosenki w różnym tempie, śpiewanie z równoczesnym klaskaniem
-wykonujemy instrumenty z materiałów które znajdziemy w domu np. pudełka po zapałkach, po lekach ,
wypełnione fasolą ,grochem, ryżem itp. ,klocki drewniane i plastikowe.
Do nauki tekst:
Jestem marzec ,jestem marzec
Mieszam wciąż pogodę w garze.
My cię marcu dobrze znamy
Wiec wesoło zawołamy:
Marzec, marzec wciąż przeplata
Trochę zimy, trochę lata.
2.Wykonanie pracy plastycznej „Deszczowa chmurka”
(Do tego potrzebna będzie wycięte z papieru chmurki, sznurek, krople deszczu, klej, nożyczki
Między chmurki wkładamy sznurek i sklejamy, na sznurek przyklejamy krople.)
Przed przystąpieniem do pracy posłuchajcie wiersza:
Przyszedł dzisiaj marzec w białych chmurek tłumie
Chce pogodą rządzić lecz rządzić nie umie!
Pomaga mu zima i wiosenka młoda.
Rano deszcz ze śniegiem, w południe pogoda.
Nocą szczypie mrozik, że trudno wytrzymać.
Sama teraz nie wiem, wiosna to czy zima?
Rozmowa na temat wiersza.
-Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?
Rozmowa na temat chmur ,jakie kształty przyjmują
Jakiego koloru bywają, co to są chmury.( to skupiska produktów powstałych z pary wodnej, jej skroplenia)
Zabawa badawcza – Jak powstają chmury?
Do tego potrzebujemy : szklane naczynie ,talerz, kostki lodu, wrzącą wodę, latarkę.
Przed zabawą zasłaniamy okna .Zachowujemy ostrożność ze względu na gorącą wodę.
Przelewamy wrzącą wodę do szklanego naczynia.
Nakrycie naczynia talerzem.
Ułożenie kostek lodu na talerzu. Obserwowanie naczynia podświetlonego latarką.
Wyciągamy wnioski.
Miłej zabawy.
Praca w książkach część 3 str.47
Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez :
- dzielenie nazw wiosennych ptaków, kwiatów na sylaby:
- określanie, na jaką głoskę zaczynają się nazwa, a na jaką kończą-- mówimy do dziecka : co słychać na początku wyrazu bocian , a co na końcu.
Ćw. języka:
Malarz; Dzieci naśladują malarza, który pędzlem maluje różne kształty.
Język to pędzel. Prowadzący daje hasło do zabawy, np. „kropki”- dzieci
naśladują malowanie czubkiem języka kropek. Za chwilę zmiana wzoru
na kreski, kółeczka itp.