Znaczenie wody w życiu człowieka.
27 marzec
Temat : ”Znaczenie wody w życiu człowieka”
Cele: rozwijanie mowy
-określa znaczenie wody w życiu człowieka
-dziecko wypowiada się całym zdaniem
-wymienia działania wody : pożyteczne i szkodliwe
-przelicza do 10
1.Rozmowa z dziećmi na temat znaczenia wody w życiu człowieka.
- do czego potrzebna jest woda
-kto potrzebuje wody?
(proponuje film na youtube ”Mamo tato co wy na to- woda)
2.Poznanie obszarów wodnych występujących na świecie.
( można do tego użyć mapę lub globus)
- dzieci wskazują morza ,oceany,
-dzieci wskazują najdłuższe rzeki Polski – Wisłę i Odrę ,wodzą palcem po mapie wzdłuż rzek.
3.Zwracanie uwagi na czystość wód ich znaczenia dla życia ludzi, zwierząt i roślin.
- czy można wrzucać śmieci do rzek i jezior?
-Co się stanie jeśli będziemy wrzucać śmieci lub wlewać różne niebezpieczne substancje?
4.Zabawa badawcza – Co pływa? Co tonie?
( wybierana do tego np..moneta, igła, korek, klocek drewniany ,plastikowy ,gumka ,plastelina
itp.)
Przed wybraniem przedmiotu i wrzuceniem do wody dziecko dzieli wyraz na sylaby:
i-gła. ,ko-rek, klo-cek, gum -ka , pla-ste-li-na, mo-ne-ta
5.Wyciągamy wnioski.
- co pływa ,co tonie?
( na youtube można zobaczyć: Jak zrobić papierowy statek orgiami)
6.Książka nr.3 strona 51
7.Poruszanie się pod dyktando
Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
Teraz w lewo kroków pięć, przysiad ,podskok, ściśnij pięść.
Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
Teraz w prawo kroki dwa i od nowa – tralala.