Zabawa matematyczna – Wiosna na łące - 27.03.2020
Zabawa matematyczna – Wiosna na łące
- Rozmowa na temat zwierząt , które mogą powitać wiosnę na łące ( motyl, biedronka, bocian, konik polny, skowronek, kret)
- Pokaz napisów wyrazów: motyl, biedronka, bocian, konik polny, skowronek, kret)
Dzieci je samodzielnie odczytują :
- Rozsypanka literowa – dzieci z rozsypanych liter muszą ułożyć nazwy w/w zwierząt
- Rozwiązywanie zadań tekstowych ;
Rodzic przedstawia dziecku sytuacje:
- Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki : następnego dnia zakwitły jeszcze 3 . Ile stokrotek zakwitło na łące?
Dzieci układają działanie : 2 + 3 = 5
- Na łące rosło 8 stokrotek . Dzieci zerwały 4 stokrotki . Ile stokrotek zostało ?
8 - 4 = 4
Dzieci wykonują działania np. na kredkach, kolorowych patyczkach, klockach , itp.
Tekst zadań układamy, tak aby zakres liczenia nie przekraczał 10
Utrwalamy z dziećmi wiadomości w kartach pracy – fioletowa nr 52,53 54,55 cała