Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE -„Wiosna w ogródku”- poniedziałek 04.05.2020

PONIEDZIAŁEK 04.05.2020.

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE.

TEMAT – „Wiosna w ogródku”

Cele – poznawanie różnego rodzaju nasion i roślin, które z nich wyrosną

- poszerzanie wiedzy przyrodniczej o nazwy roślin ( film edukacyjny)

- zapoznanie z pracami w ogrodzie wiosną

- budowanie wypowiedzi wielozdaniowej

-nazywanie czynności wykonywanych wiosną w ogrodzie

-posługiwanie się nazwami warzyw i kwiatów

- doskonalenie liczenia w zakresie 5

- poprawne łączenie liczebnika z rzeczownikiem

- posługiwanie się nazwami liczebników głównych i porządkowych

1. „Z czego wyrosną rośliny?” – oglądanie filmu edukacyjnego:

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

- Zwrócenie uwagi na różnorodne kształty i kolory nasion.

2. „Jakie narzędzia potrzebne są do pracy w ogrodzie?”- oglądanie filmu edukacyjnego:

https://www.youtube.com/watch?v=twtb3QHloNA

- Rozmowa na temat prac wykonywanych w ogrodzie : przekopywanie ziemi, grabienie, przygotowywanie zagonków, sianie, sadzenie sadzonek, podlewanie, przycinanie krzewów.

- Jakie narzędzia potrzebne są do pracy w ogrodzie? ( łopata, grabie, konewka, nożyce….)

- Rodzic zwraca uwagę na to, że niektórymi narzędziami mogą posługiwać się tylko dorośli np., kosiarka, nożyce…

3. Opowieść ruchowa „Praca w ogródku”. Rodzic opowiada historyjkę, a dziecko ilustruje ją ruchem. Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły ze sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki. Na przygotowanej ziemi robiły dołki i posiały nasionka. Dokładnie je zasypywały. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Na koniec dumni mali ogrodnicy w podskokach wrócili do domu.

4. Słuchanie wiersza „W naszym ogródeczku” Hanna Ździtowiecka

W naszym ogródeczku
zrobimy porządki-
zagrabimy ścieżki,
przekopiemy grządki.

Na grządkach wyrośnie
fasolka, marchewka,
sałata i groszek,
czerwona rzodkiewka

W naszym ogródeczku
posiejemy kwiatki-
będą nam pachniały
fiołki i bratki,
nasturcja goździki,
nagietki i groszek,
i ta biała lilia,
co tak żółci nosek.

Rozmowa na temat treści wiersza :
-Co dzieci postanowiły zrobić w ogródku?
-Co to są grządki?
- Jakie rośliny będą sadziły w swoim ogródku?
-Które rośliny wymienione zaliczamy do warzyw, a które są kwiatami ozdobnymi?

5 Zabawa matematyczna „Grządki z kwiatami”.

Z pasków papieru (gazety) układamy  na podłodze w rzędzie 3 grządki. Z boku każdej grządki kładziemy obrazek wyciętego, lub narysowanego kwiatka i nasionka (mogą to być guziki, fasola, ziarenka pieprzu, kawy..)

-tulipan i 3 guziki

- bratek i 4 fasolki

- fiołek i 5 ziarenek pieprzu

Wyjaśniamy dziecku, że na każdej grządce wyrośnie tyle tulipanów, bratków, fiołków, ile jest ziarenek. Dzieci układają na kolejnych grządkach ziarenka i liczą , potem określają ich liczbę liczebnikiem:

Za każdym razem ważne, żeby dziecko zbudowało wypowiedź i użyło :

-„ na pierwszej grządce” rosną 3 fiołki

-„ na drugiej grządce” rosną 4 bratki

- „na trzeciej grządce” rośnie 5 fiołków

6.A na zakończenie propozycja ćwiczeń ruchowych:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh