REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE -Mieszkańcy ogrodu- wtorek 05.05.2020
REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE- wtorek 5.05.2020
Temat: Mieszkańcy ogrodu.
Cele:
- poznanie niektórych zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników
-rozumienie pożytecznej roli dżdżownicy, pszczoły, biedronki, wróbla i kosa
-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
-dzielenie słów na sylaby i wyodrębnianie pierwszej głoski: „gąsienica”, „biedronka”, „kret”, „ślimak”, „pszczoła”, „wróbel”, „kos”
-budowanie zdań, liczenie słów tworzących zdanie
-porównywanie długości gąsienicy i dżdżownicy ułożonych z patyczków
Dziecko :
- zna niektóre zwierzęta żyjące w ogrodzie
- rozumie, że dżdżownica, pszczoła, biedronka, wróbel i kos pełnią w ogrodzie pożyteczną rolę
- potrafi utrzymać się w konturze
- potrafi dzielić słowa na sylaby i wyodrębnić pierwszą głoskę „gąsienica”, „biedronka”, „kret”, „ślimak”, „pszczoła”, „wróbel”, „kos”.
- potrafi budować krótkie zdania i liczyć w nich słowa
- potrafi określić długość
1. Oglądanie filmu pt. „Wędrówki Skrzata Borówki”
https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo
2. Rozmowa na temat filmu kierowana pytaniami :
- Kto mieszka w ogrodzie ? (zwierzęta, owady, ptaki)
-Gdzie żyje dżdżownica?
-Dlaczego dżdżownica jest pożyteczna?
(Dżdżownica zjada ziemię, drążąc w niej tunele, przez które przedostaje się do wnętrza ziemi powietrze i woda potrzebna do życia roślinom i zwierzętom, np. mrówkom, żukom).
3. Poznanie innych pożytecznych zwierząt, uświadomienie dzieciom, że są one potrzebne w ogrodzie
-(Wróble, kosy) – zjadają małe owady – to są szkodniki, które niszczą rośliny.
-(Biedronki) – zjadają mszyce, małe gąsienice.
-(Pszczoły) – zapylają kwiaty roślin, dzięki temu z zapylonych kwiatów urosną rośliny, warzywa, owoce.
4. Poznanie szkodników mieszkających w ogrodzie :
-(Gąsienica i ślimak) - zjadają liście roślin, niszczą je.
-(Kret)- wykopuje rośliny.
5. Dzielenie słów na sylaby, liczenie i wyodrębnianie pierwszej głoski :,
Np.,„gąsienica”,(gą-sie-ni-ca), (4), (g)
„biedronka”
„kret”,
„ślimak”,
„pszczoła”,
„wróbel”,
„kos”.
6. Zabawa z elementem czworakowania „Idą dżdżownice”:
Na hasło: „Dżdżownice śpią w ziemi” – dzieci leżą swobodnie na brzuchu.
Na hasło: „Idą dżdżownice” – dzieci na czworakach poruszają się do przodu.
7. Budowanie zdań na temat zwierząt żyjących w ogrodzie – liczenie słów, określanie ich liczby za pomocą patyczków.
9. Kolorowanie obrazków:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/slodki-animoway-robak
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=gasienica+-obrazek+do+kolorowania
9.„Gąsienica i dżdżownice” – układanie z patyczków, z guzików, pasków papieru, klocków - porównywanie ich długości.