Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE -Mieszkańcy ogrodu- wtorek 05.05.2020

 

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE- wtorek 5.05.2020

Temat: Mieszkańcy ogrodu.


Cele:

- poznanie niektórych zwierząt żyjących w ogrodzie: pożytecznych i szkodników

-rozumienie pożytecznej roli dżdżownicy, pszczoły, biedronki, wróbla i kosa

-doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i koordynacji wzrokowo- ruchowej

-dzielenie słów na sylaby i wyodrębnianie pierwszej głoski: „gąsienica”, „biedronka”, „kret”, „ślimak”, „pszczoła”, „wróbel”, „kos”

-budowanie zdań, liczenie słów tworzących zdanie

-porównywanie długości  gąsienicy i dżdżownicy ułożonych z patyczków

Dziecko :

- zna niektóre zwierzęta żyjące w ogrodzie

- rozumie, że dżdżownica, pszczoła, biedronka, wróbel i kos pełnią w ogrodzie pożyteczną rolę

- potrafi utrzymać się w konturze

 

- potrafi dzielić słowa na sylaby i wyodrębnić pierwszą głoskę „gąsienica”, „biedronka”, „kret”, „ślimak”,      „pszczoła”, „wróbel”, „kos”.

- potrafi budować krótkie zdania i liczyć w nich słowa

- potrafi określić długość 


1. Oglądanie filmu pt. „Wędrówki Skrzata Borówki”

https://www.youtube.com/watch?v=HKbblzMIIEo

2. Rozmowa na temat filmu kierowana pytaniami :

- Kto mieszka w ogrodzie ? (zwierzęta, owady, ptaki)

-Gdzie żyje dżdżownica?

-Dlaczego dżdżownica jest pożyteczna?

(Dżdżownica zjada ziemię, drążąc w niej tunele, przez które przedostaje się do wnętrza ziemi powietrze i woda potrzebna do życia roślinom i zwierzętom, np. mrówkom, żukom).


3. Poznanie innych pożytecznych zwierząt, uświadomienie dzieciom, że są one potrzebne w ogrodzie

-(Wróble, kosy) – zjadają małe owady – to są szkodniki, które niszczą rośliny.

-(Biedronki) – zjadają mszyce, małe gąsienice.

-(Pszczoły) – zapylają kwiaty roślin, dzięki temu z zapylonych kwiatów urosną rośliny, warzywa,  owoce.
4. Poznanie szkodników mieszkających w ogrodzie :

-(Gąsienica i ślimak) - zjadają liście roślin, niszczą je.

-(Kret)- wykopuje rośliny.

5. Dzielenie słów na sylaby, liczenie i wyodrębnianie pierwszej głoski :,

Np.,„gąsienica”,(gą-sie-ni-ca), (4), (g)

„biedronka”

„kret”,

„ślimak”,

„pszczoła”,

„wróbel”,

„kos”.

6. Zabawa z elementem  czworakowania  „Idą dżdżownice”:

Na hasło: „Dżdżownice śpią w ziemi” – dzieci leżą swobodnie na brzuchu.

Na hasło: „Idą dżdżownice” – dzieci na czworakach poruszają się do przodu.

7. Budowanie zdań na temat zwierząt żyjących w ogrodzie – liczenie słów, określanie ich liczby za pomocą patyczków.

9. Kolorowanie obrazków:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/slodki-animoway-robak

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=gasienica+-obrazek+do+kolorowania

9.„Gąsienica i dżdżownice” – układanie z patyczków, z guzików, pasków papieru, klocków - porównywanie ich długości.