Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

Mierzymy ilość płynów.

 

05.05.2020r.

TEMAT ZAJĘCIA: „Mierzymy ilość płynów”

CELE OGÓLNE:

- Kształtuje pojęcia mierzenia objętości, stałości objętości

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- aktywnie bierze udział w doświadczeniach i obserwacji
- potrafi wyciągnąć wnioski z działań
- stosuje określenia porównując: mniej, więcej, tyle samo
-rozumie stałość objętości

1. Rozwiązanie zagadek dźwiękowych

Odgłos deszczu

https://www.youtube.com/watch?v=n-SPKV8Qaek

Szum morza

https://www.youtube.com/watch?v=nu7wYJcp1HE

szum rzeki

2. Rozwiązanie zagadki słownej
Służy do mycia , służy do picia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia (woda)

Dzisiejsze zajęcie będzie dotyczyć wody. ( przygotować dwie butelki z wodą)

Ile jest wody w butelce? 
Dwie takie same zakręcone plastikowe butelki wypełnione częściowo zabarwioną (taką samą ilością). Każda z butelek jest oznaczona przy innym symbolem rozpoznawalnym w każdym położeniu (np. kółkiem i kwadratem). 
- Jedna butelka jest ustawiona pionowo, a druga leży poziomo. 
- pytamy, czy w butelkach jest tyle samo wody, czy może w którejś jest jej więcej . 
-  powoli położyć stojącą butelkę (tak, aby obie leżały tak samo). 
- Ile teraz jest wody w butelkach? Tyle samo, czy w jednej jest więcej? Prosimy o postawieni obu butelek pionowo. Dzieci obserwują zmianę poziomu wody i to, że nadal poziom w obu butelkach jest taki sam.

3. Ile kubków wody mieści się w butelce? 
Potrzebna jest jedna butelka, kubek, lejek, mazak i dzbanek z zabarwioną wodą.

- Wlej do butelki jeden kubek wody... Zaznacz kreską nabutelce, ile jej jest... 
- Wlej drugi kubek i znowu zaznacz... 
- Wlej trzeci zaznacz...
- Wlej kolejny i zaznacz... 
- Wlej kolejny i zaznacz...
- Czy pamiętasz, ile kubków wody wlałeś do butelki?. 
- Wystarczy jednak, aby dorosły pokazał rysowaną podziałkę, a ono już potrafi odpowiedzieć. Liczy kreski i oznajmia: Tam są .... kubki wody. 

4. Co mierzymy
 Prosimy dzieci o zastanowienie się, w jakich sytuacjach może przydać się pomiar objętości i co jeszcze (poza wodą) można w ten sposób mierzyć.  np. sok, farba, płyn do zmywania. Podsuwamy im sytuacje z ich życia, w których mogli obserwować mierzenie objętości (np. prace kuchenne, odmierzanie ilości lekarstwa, tankowanie paliwa, pobieranie krwi, przygotowywanie farby do malowania pokoju itp.)

Zapoznanie z miarą płynów – butelka 0,5l ,1l ,1.5l

5.Ćwiczenia gimnastyczne, zapraszamy.

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M