Realizacja podstawy programowej 25.05.2020r. - „Mama i Tata” – nauka wiersza J. Koczanowskiej. Laurka dla Mamy i Taty.

Drodzy Rodzice, z wiadomych względów (jeśli to oczywiście możliwe), zaangażujmy babcię, dziadka, lub starsze rodzeństwo dzieci do zajęć z nimi w tych najbliższych dniach…

Cele:

- rozwijanie mowy

- rozwijanie pamięci

- rozwijanie sprawności manualnej

- rozwijanie umiejętności wykonywania pracy wg instrukcji

 

  1. Nauka wiersza pt. „Mama i Tata” J. Koczanowskiej.
  • Zabawa  Moja mama jest…, a mój tata jest…

(kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, pisak)

Dzieci kończą zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), dorosły zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…. ;  Tata jest….  Wspólne odczytanie napisów (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

  • Słuchanie wiersza:

 

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

  • Rozmowa na temat wiersza:

- Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

  • Kończenie przez dzieci zdań wypowiadanych przez dorosłego:

- Moi rodzice są kochani, bo…

- Pomagam rodzicom w …

- Lubię być w domu, bo…

- Z tatą najchętniej robię…

- Z mamą najchętniej robię…

 

  • Aktywne słuchanie wiersza. Dorosły recytuje wiersz, a dzieci dopowiadają końcowe słowa wersów.

Mama i Tata to świat nasz…             (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny,…            (wspaniały),

to dobre, czułe, pomocne…               (ręce)

i kochające najmocniej…                  (serce).

To są wyprawy do kraju…                (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do…               (słońca)

oraz cierpliwość, co nie ma…            (końca).

Kochana Mamo, Kochany…             (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam…     (za to),

że nas kochacie, że o nas…                (dbacie)

i wszystkie psoty nam…                     (wybaczacie).

 

  • Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

 

  1. Zabawa ruchowa „Lustro”

Dobieramy się parami i stajemy naprzeciwko siebie. Jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, druga je naśladuje w odbiciu lustrzanym. Po chwili następuje zmiana ról.

 

  1. Niespodzianka dla Mamy i Taty

(Wyprawka, karta 24, klej, nożyczki, kartka z bloku technicznego w jasnym kolorze formatu A4, naklejki)

  • Składanie kartki z bloku technicznego na pół, tak, aby powstała laurka.
  • Wycinanie z karty gotowych elementów.
  • Składanie gotowych elementów i naklejanie ich na kartce według instrukcji, tak, aby kwiaty znalazły się w wazonie
  • Odczytanie z dorosłym lub samodzielnie napisu: Kwiaty dla Mamy i Taty. Przyklejenie go na pierwszej stronie laurki.(Laurkę wręczamy Rodzicom jutro).

 

A może sami jeszcze wymyślicie coś fajnego? Pamiętajcie, że nie ważne co dacie Mamusi i Tatusiowi  - ważne, żebyście Rodziców kochali, pomagali im i nie zapominali okazywać im swojej miłości.

 

Zadania w kartach fioletowych cz. 4, s. 44,45.

 

                                                           Dobrego dnia, pozdrawiamy!!!