Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

Bystre oko-realizacja podstawy programowej 06.04.2021r.

Mamy nadzieję, że Święta upłynęły Wam bardzo miło. Dziś rozpoczynamy dzień od zabawy ruchowej przy muzyce, następnie poćwiczymy nasz aparat mowy. Kolejną propozycją będzie zabawa, która doskonali spostrzegawczość i do niej zaproście rodziców albo rodzeństwo.

Miłego dnia

Pamiętajcie o zabawach na świeżym powietrzu.  

 

Temat: Bystre oko

Cele ogólne:

  • rozwijanie sprawności ruchowej
  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego
  • rozwijanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami i rodzeństwem

1. Zabawa ruchowa przy muzyce „Skaczemy, biegniemy”

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Gimnastyka buzi i języka 

Zabawa polega na naśladowaniu odgłosów i ruchów aparatu artykulacyjnego

Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył swoją buzię i ziewał (ziewamy). Nagle poczuł się głodny. Nabrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust) i dokładnie zaczął ją żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizuje ząbki, żeby były czyste – każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biega po polance (kląskanie), a ruchy te naśladuje język – raz w górę (język do nosa), raz w dół (język na brodę, buzia szeroko otwarta). Zmęczony osiołek podchodzi do strumyka i pije wodę (wargi ułożone w dzióbek). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie myje każdy ząbek (język przesuwamy po dolnych i górnych zębach) oraz policzki (językiem przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).

3. Gra „Bystre oko”

Wycinamy karty. Jedną kładziemy na środku stołu, pozostałe rozdajemy zawodnikom. Zadaniem zawodników jest jak najszybsze odnalezienie wspólnego elementu na swojej karcie i karcie leżącej na środku stołu. Gdy to zrobi, nazywa ten sam element (np. zajączek!) i przykrywa swoją kartą, kartę leżącą na stole. Grę wygrywa ten, kto pierwszy pozbędzie się kart.

http://appdata.przedszkolowo.pl/publications/news/2d61236c496cc3f8c925567f8643e4b8acf0cb73/37030be44ac6b611a77fef859fda15aaf3f312d6/gra-super-oko.pdf