REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE -8.04.2021 -CZWARTEK

REALIZACJAPODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE – 08.04.2021

TEMAT – Zabawy z Żabką

 

Cele :

- Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej na temat żab.
- Rozwijanie pomysłowości, inwencji twórczej podczas zabawy w teatr

- Rozwijanie umiejętności matematycznych

- Wzbogacanie słownika czynnego i biernego

Wspieranie rozwoju motoryki małej

 Dziecko:

- z uwagą słucha opowiadania,

- wypowiada się na temat treści opowiadania

- liczy w dostępnym zakresie

- dodaje i odejmuje na konkretach, w dostępnym zakresie

- umie określić, gdzie jest więcej, a gdzie mniej

- dzieli słowa na sylaby

- rozwija sprawność manualną,

- starannie wykonuje prace plastyczna

 

  1. Żeby się trochę rozruszać zapraszamy do zabawy przy piosence NAJPIERW SKŁON- uczymy się słów   ( jak wrócimy do przedszkola, będziemy przy niej często  bawić)

 NAJPIERW SKŁON – Wygibasy z naszej klasy - https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

Tekst piosenki:

Rano wstajesz i ciało śpi

by je zbudzić ruchy są trzy

wszystkie śpiochy ćwiczą raz dwa

róbcie to co ja

 

Najpierw skłon (najpierw skłon)

później pion (później pion)

i do góry dłoń (a najlepiej dwie)

 

Kto ma siłę niech dotknie stóp

prostuj plecy i już hop siup

i na koniec sięgnij o tak

wyżej tak jak ptak

 

Najpierw skłon (najpierw skłon)

później pion (później pion)

i do góry dłoń (już umiesz)

  1. 2.       Po rozgrzewce rozmowa dotycząca nazwy dzisiejszego dnia, jak nazywał się dzień wczorajszy, jaki dzień będzie jutro?

 

  1. 3.        Zabawa – Gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Przeliczamy , porównujemy

Na stole leżą kredki,  klocki  lub guziki itp.  Zadaniem dziecka jest złapanie jedną, a potem drugą ręką , jak najwięcej np.  kredek. Potem dziecko ocenia na „oko”, w której ręce ma więcej kredek, a  w której mniej ( używając słów  w lewej…, ). Na koniec przelicza i sprawdza czy dobrze odgadło. Za dobrą odpowiedz oczywiście pochwała, brawa lub punkty

 

  1. 4.       Wysłuchanie opowiadania „Zielona żabka” B. Forma.

Opowiadanie „Zielona żabka” autor Bożena Forma.

„Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.
Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rechocze:
Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają.
Nagle biedronka się pojawiła.
Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.
Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Ja nieszczęśliwa w swojej zieleni, kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony patrzy ciekawie.
Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

  1. 5.       Rozmowa na temat treści opowiadania:
  • Dlaczego żabka była smutna?
  • Kogo żabka spotkała na łące?
  • Kto chciał ją zjeść?
  • Czy udało się bocianowi złapać żabkę?
  • Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?
  1. Podział wyrazów na sylaby, pokazywanie na palcach liczby sylab: żaba, biedronka, ważka, trawa, staw, bocian, motyl, mrówka, łąka.

 

  1. Ćwiczenie logopedyczne języka -Żaba ma długi lepki język i łapie nim pokarm np. muchy –

Żabka musi poćwiczyć język przed polowaniem, wystawia język najdalej jak się da, a później powoli go chowa. Z minuty na minutę ruch staje się coraz szybszy.

 

8. Zabawy matematyczne –  dodawanie i odejmowanie na konkretach czyli : kredkach, klockach, palcach

1.Na kwiatku usiadły 2 biedronki, po chwili przyleciała jeszcze jedna biedronka. Ile biedronek siedzi teraz na kwiatku?
2. Nad łąką latały 4 ważki, jedna poleciała nad wodę. Ile ważek lata nadal nad łąką?
3. Nad łąką fruwały 2 ważki i 2 biedronki. Ile owadów lata na łąką?
4. W stawie pływało 6 żabek. 2 żabki wyskoczyły na trawę. Ile żab pływa teraz w stawie?

5.Nad wodą latały 3 ważki i 4 biedronki. Ile owadów lata nad wodą?

6.Nad wodą latało 9 owadów. 2 biedronki odleciały. Ile owadów lata teraz nad wodą?

9.  Zabawa – Karmimy żabkę

Na podłodze stoi „żabka” -  pudełko, dziecko rzuca jej „muchy” (piłeczki, klocki, kulki z papieru) do zjedzenia

10.  Zabawa ruchowa: https://www.youtube.com/watch?v=28TQCvOdWLQ&list=TLPQMjEwNDIwMjCeF_xGo62XtQ&index=

 W GÓRĘ, RĘCE W GÓRĘ

 

W górę, ręce w górę,

Podrap się za jednym uchem i za drugim uchem

W górę, ręce w górę, teraz poklep się po pupie, poklep się po pupie. Młynek zrób, do tyłu idź.

Prawą stopą trójkąt rysuj.

Lewą stopą rysuj też.

Prawą stopą, lewą stopą, prawą stopą lewą stopą, prawą stopą, lewą też

Teraz się na obiad spiesz.

 

W górę, ręce w górę,

Podrap się za jednym uchem i za drugim uchem

W górę, ręce w górę, teraz poklep się po pupie, poklep się po pupie. Młynek zrób, do tyłu idź.

 

Propozycja tekstu  do czytania dla 6- latków

To mała żabka.

Tam pływa duża żaba.

Na drodze jest  żuk i 2 żabki.