REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE V 06.04.2021

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE  V  06.04.2021


Temat : Ruch to zdrowie


Cele ogólne:
• Wdrażanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez uprawianie różnego rodzaju sportów.
• Poznanie różnych dyscyplin sportowych i niektórych znanych sportowców.
Cele operacyjne: Dziecko
• Wie jakie korzyści płyną z uprawiania sportu,
• Zna rodzaje dyscyplin sportowych,
• Potrafi podzielić sporty na zimowe i letnie,
• Potrafi zgodnie ćwiczyć w grupie,
• Rozwija spostrzegawczość i odwagę,
• Kształtuje umiejętność koncentracji uwagi,
• Potrafi brać udział w zawodach, zna zasady fair – play.


Przebieg zajęć

1. „Zrób tyle ile pokazuje kostka” – zabawa ruchowa. Przygotowane kartoniki z oczkami takimi, jak na kostce do gry. Dzieci poruszają się rytmicznie. Gdy muzyka milknie , pokazujemy kartonik i prosimy dzieci, aby zrobiły tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków itp.), ile wskazuje liczba oczek na kartoniku..

2. Piosenka „Taniec połamaniec”.

https://www.youtube.com/watch?v=dpvfbBd1RNk


3. N. Zapraszam dzieci do krainy aktywności fizycznej.
4. Czytanie wiersz pt. „Sport” Adam Świętochowski

"SPORT"
Każdy przedszkolak o tym wie:
Chcesz być zdrowym ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa
Są reguły, jest zabawa.

Prawą nogą wypad w przód
I rączkami zawiąż but

Powrót, przysiad, dwa podskoki
W miejscu bieg i skłon głęboki
Wymach rączek w tył, do przodu
By rannego nie czuć chłodu.


5. Rozmowa na temat aktywności ruchowej. Przybliżenie dzieciom tematyki 
związanej z aktywnością ruchową, a w szczególności zwrócenie uwagi na
korzyści płynące z jej uprawiania.

Jak myślicie dlaczego należy 
ćwiczyć? Każda odpowiedz jest dobra.
Bo;
- Jesteśmy coraz silniejsi i możemy wykonać różne prace np. pomagać mamie,
- Jeśli mamy dobrą kondycję, to będziemy dobrze biegać, a wtedy będziemy wygrywać zawody sportowe;
- Kształtujemy postawę naszego ciała;
- Utrzymujemy dobry stan zdrowia (serduszko i wszystkie organy są zdrowe ponieważ ćwicząc dotleniamy je),
- Jesteśmy bardziej radośni, odstresowani,
- Jest nam cieplej, ponieważ poprawia się nasze krążenie,
6.Jakie znacie rodzaje sportów.

https://sites.google.com/site/sportzpasja/home/czym-jest-sport/rodzaje-sportow

 Prezentuje różne rodzaje sportów na rysunkach. Proszę  wspólnie z dziećmi omówić poszczególne obrazki. https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fview.genial.ly%2F5eb940ddd236a10cfac67fa9%2Fhorizontal-infographic-timeline-europejskie-dyscypliny-sportowe-sp2-plewiska&psig=AOvVaw3jSRUFw7dBYXcJVvLpk8Zm&ust=1617283060853000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCJCngobP2u8CFQAAAAAdAAAAABAa


8. Co musi mieć sportowiec oprócz odpowiedniego sprzętu (odpowiedni strój 
sportowy) .
9. Podzielmy sporty na letnie i zimowe. Dzieci dzielą z pomocą.
Sporty letnie: pływanie, tenis ziemny i stołowy, biegi, podnoszenie ciężarów, biegi, podnoszenie ciężarów, koszykówka, siatkówka, piłka nożna, taniec, gimnastyka artystyczna, jazda na wrotkach, rolkach, deskorolkach, kolarstwo, nordic – walking i inne.
Sporty zimowe: łyżwiarstwo figurowe, saneczkarstwo, hokej na lodzie, skoki narciarskie, biatlon (bieg narciarski ze strzelaniem), snowboard, zjazdy narciarskie.
10. Jakie zdobywamy medale na zawodach; I miejsce - złoty, II - srebrny, III -
brązowy.

Połącz kropki wg podanego wzoru https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.printoteka.pl%2Fel%2Fmaterials%2Fitem%2F445&psig=AOvVaw0Xm_xNBseXsBZMI3Wur5He&ust=1617283465789000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCIj7h8fQ2u8CFQAAAAAdAAAAABAD