REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W NASZEJ GRUPIE V 08.04.2021
Temat: Przygotowanie dzieci do nauki w szkole
Cel główny:
- wspomaganie rozwoju intelektualnego wraz z edukacją matematyczną
- kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
Cele operacyjna:
Dziecko:
- nazywa figury geometryczne: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt
- układa kompozycję z figur geometrycznych wg podanego wzoru
- orientuje się na kartce papieru i prawidłowo stosuje umowy dotyczące układów: u góry, na dole, z lewego brzegu, w prawym rogu kartki
- potrafi liczyć liczebnikami głównymi i porządkowymi
- zna cyfry od 1-10
- stosuje cyfry do zapisu liczebności zbioru
- wyznaczy wynik dodawania i odejmowania na palcach, zbiorach zastępczych, cyfrą
- potrafi za pomocą cyfr zapisać działanie
- dobierze podpisy do obrazka
- wyodrębni sylaby w słowach, poda ich liczbę
- dokona analizy głoskowej wyrazów
- wyróżnia głoskę w nagłosie
- przelicza głoski
- doskonali koordynację wzrokowo-ruchową
- przestrzega reguł zabawy
- interpretuje piosenkę ruchem
- powtórzy tekst rymowanki z pamięci
Przebieg:
- Interpretacja ruchowa piosenki „Maszeruje wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=DnH0l6NK6vI
2.Zabawy figurami: układanie obrazka z figur geometrycznych wg wzoru.
3.Ćwiczenia orientacji na kartce/dywaniku( np. narysuj po lewej stronie kartki, w prawym rogu,)
Książka cz.3 nr 66
4.Zabawa dydaktyczna :
a) Układanie liczmanów(mogą to być kredki ,klocki, guziki)( układanie cyfr od 1-10 i nazywanie ich)
b) Podpisywanie liczmanów cyfrą( układamy 5 guzików ,a dziecko ma podpisać cyfrą 5
c) Układanie działań matematycznych /dodawanie i odejmowanie/, zapisywanie wyniku cyfrą ( 3+5=7)(9-5=4)
Zabawy matematyczne – dodawanie i odejmowanie na konkretach czyli : kredkach, klockach, palcach
1.Na kwiatku usiadły 2 biedronki, po chwili przyleciała jeszcze jedna biedronka. Ile biedronek siedzi teraz na kwiatku?
2. Nad łąką latały 4 ważki, jedna poleciała nad wodę. Ile ważek lata nadal nad łąką?
3. Nad łąką fruwały 2 ważki i 2 biedronki. Ile owadów lata na łąką?
4. W stawie pływało 6 żabek. 2 żabki wyskoczyły na trawę. Ile żab pływa teraz w stawie?
5.Nad wodą latały 3 ważki i 4 biedronki. Ile owadów lata nad wodą?
6.Nad wodą latało 9 owadów. 2 biedronki odleciały. Ile owadów lata teraz nad wodą?
- Gimnastyka przy muzyce „Fikający zuch”
https://www.youtube.com/watch?v=SXpvsCdhIDc
- Wybieramy obrazki z książki( wyróżnianie głoski w nagłosie, dzielenie wyrazów na sylaby-podawanie liczby sylab, dzielenie wyrazów na głoski – przeliczanie głosek; układanie wyrazów z sylab i liter.
Np. Las – jaka jest głoska na początku wyrazu, dzielenie wyrazu na głoski L-a-s
- Ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie liter palcem w powietrzu, na tatce z kaszą, pisakiem na tablicy.
- Pożegnanie rymowanką
Na wycieczkę wyruszamy
Raz i dwa ,raz i dwa
Tata jedzie obok mamy
Z tyłu nas ma.
Książka cz.3, nr 67 i 69