"Zwierzęta, które lubią noc"-realizacja podstawy programowej w dniu 09.04.2021r.

Temat: Zwierzęta, które lubią noc.

 

Cele;

  • rozbudzanie zainteresowania przyrodą
  • poznanie nazw zwierząt aktywnych nocą
  • rozwijanie umiejętności językowych
  • doskonalenie sprawności manualnych
  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • doskonalenie pamięci ruchowej i koordynacji ruchów ciała.

 

1.Ćwiczenia oddechowe „Piórka”. Dzieci dmuchają z różnym natężeniem na piórka. Można je zastąpić paskiem bibuły. Pogłębianie wdechu i wydechu.

 

2. Zabawa słuchowa – dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym klaskaniem (przykład): ma – ły, du – ży, su – chy, mo – kry, bia – ły, czar – ny…

 

3. Które zwierzęta lubią noc? – rozmowa kierowana z wykorzystaniem zdjęć przedstawiających niektóre zwierzęta aktywne nocą. Podanie ich nazw i krótka charakterystyka. Przykłady zwierząt: borsuk, sowa, ćma, nietoperz, jeż.

      

 

      

 

*źródło:

bafka.ovh,

edukacjaidialog.pl,

polki.pl

pl.wiktionary.org

zwierzosfera.pl

 

4. Zabawa ruchowa „W przód i w tył”. Dzieci naśladują ruchy pokazywane przez rodzica, np.: krok do przodu, krok do tyłu, ręce w przód, ręce w tył, noga w przód, noga w tył. Kształtowanie świadomości własnego ciała. Orientacja w kierunku ruchu.

 

5. Praca plastyczna „Puchata sowa”. Dzieci otrzymują kartki z narysowanym konturem sowy. Wyklejają go plasteliną, a następnie wydrapują patyczkiem w plastelinie piórka.

 

Przykładowe adresy stron z konturem sowy:

supercoloring.com

kolorowankidowydruku.eu

e-kolorowanki.eu

 

6. Ćwiczenia gimnastyczne:

 

  • Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe „Dzień dobry – dobranoc”. Dzieci siedzą na podłodze. Gdy rodzic powie: Dzień dobry! wyciągają ręce przed siebie i machają do rodzica. Kiedy rodzic powie: Dobranoc!, obracają się plecami do rodzica.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Jaskółka nisko lata”. Dzieci kładą się na brzuchu, czoło opierają na złożonych dłoniach. Następnie odchylają ręce na boki i unoszą lekko nogi. Dotykają podłogi tylko brzuchem.
  • Ćwiczenie kształtujące mięśnie szyi „Łabędź ma długą szyję”. Dzieci stojąc obracają głowę w jedną, a potem w drugą stronę. Następnie mocno wyciągają szyję i unoszą głowę jak najwyżej.
  • Ćwiczenie kształtujące ręce „Spadochrony”. Dzieci-spadochroniarze trzymają wyprostowane ręce nad głową. Gdy rodzic powie: Lądowanie spadochronu!, opuszczają ręce i robią przysiad. Na hasło: Spadochron podrywa się do góry!, dzieci wstają i ponownie prostują ręce.
  • Ćwiczenie równowagi „Stoi bocian na łące”. Dzieci stoją w rozsypce. Na słowa: Bocian na łące! stają na jednej nodze. Na słowa: Bocian chodzi po wysokiej trawie! dzieci spacerują po pokoju, wysoko unosząc kolana.
  • Ćwiczenie skoczne „Wróbel skacze”. Dzieci stoją. Na słowa: Wróbel skacze po chodniku! nisko skaczą. Na słowa: Wróbel skacze po wysokiej trawie! dzieci skaczą wysoko.
  • Profilaktyka płaskostopia – ćwiczenie stop „Palce – pięty”. Dzieci stoją z rodzicem lub rodzeństwem w parach, trzymając się za ręce. Gdy rodzic powie: Palce!, stają na palcach. Gdy powie: Pięty!, stają na piętach.

 

7. Zabawa dramowa „Tak, jak ja” - Rodzic prezentuje pewne sekwencje ruchów, a dzieci je powtarzają w takiej samej kolejności i liczbie, np.:

klaśnięcie, tupnięcie;

klaśnięcie, klaśnięcie, podskok;

klaśnięcie, tupnięcie, podskok.

                                                            Powodzenia!!