REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W GRUPIE V 09.04.2021

 

Temat: Ja lubię czynnie odpoczywać

 

Cele główne:

- zachęcanie do wspólnego odpoczynku z rodzicami

- rozwijanie sprawności manualnej

-dziecko uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych

-rysuje ,uzupełnia prace wycinanka

Cele operacyjne:
Dzieci będą:

  • wypowiadać  się  na temat  korzyści jakie przynosi sport i aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu
  • dostrzegać znaczenie zasady ,,fair play” w sporcie,
  • rozumieć, że należy szanować wszystkich uczestników zmagań sportowych,
  • dostrzegać, że sport ma duże znaczenie w życiu społecznym i kulturalnym.

 

Przebieg:

1.Słuchanie wiersza  "Elementarz sportowy" - Edyta Pawlak

Każde dziecko o tym wie: Chcesz być zdrowy – ruszaj się!

Sport to bardzo ważna sprawa. Są reguły, jest zabawa.

Jest dyscyplin co nie miara, część z nich nowa, a część stara.

Od wędkarstwa, sztuk łowieckich, od antycznych igrzysk greckich,

poprzez dzieje, poprzez lata aż do współczesnego świata.

Każdy znajdzie coś dla siebie Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.

Może rolki, koszykówka, rower, piłka lub siatkówka,

szachy, judo czy pływanie ,taniec, skoki, żeglowanie

biegi, sanki i łyżwiarstwo ,hokej, snowboard czy narciarstwo?

Może tenis lub karate? Namów mamę, siostrę, tatę.

Również dla twojego brata dobrodziejstwa sportów świata:

refleks, sprawność, orientacja, walka i rywalizacja.

Ważna jest też ta zasada (to zaleta jest, nie wada):

nie są ważne tu medale, lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,

czy szanujesz przeciwnika.

Jaki jesteś, stąd wynika! Sport nauczyć może wiele.

Zdrowy duch jest w zdrowym ciele, a z wszystkiego jedna racja:

górą sport i rekreacja!

 

2. Rozmowa na temat wiersza:

- Kto zachęcał dzieci do uprawiania sportu?

- Dlaczego należy uprawiać sport?

- Co ważne jest w uprawianiu sportu?

- W jaki sposób powinniśmy traktować przeciwnika w sporcie?

- Co to znaczy zasada ,,fair, play”?

 

3..Rozmaowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci.

- Co robicie z rodzicami w wolne dni?

- Czy wybieracie się gdzieś? Czym wtedy się poruszacie?

- Jaki sposób wypoczynku podoba wam się najbardziej?

 

 4.Ćwiczenia ruchowo- naśladowcze” Jedziemy na rowerach”

 

Dzieci kładą się na dywanie mówią rymowankę:

Na wycieczkę wyruszamy,

Raz i dwa, raz i dwa

Tata jedzie obok mamy

Z tyłu nas ma.

 

5.Książka cz.3 nr 68

 

6.”Moja ulubiona forma czynnego wypoczynku” – rysunek uzupełniony wycinanką.

 

(Przygotować kartki  z bloku ,kredki ,nożyczki ,, klej ,kolorowy papier.)

- omówienie prac

- opowiadanie o swojej formie czynnego odpoczynku