REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ – CZWARTEK 15.04.2021r -Liczymy

     

Temat :   Liczymy

Cele;

- przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu

- posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

- rozwijanie wyobraźni, inwencji twórczej

- rozumienie pojęcia „ufoludek”.

1. Oglądanie różnych rakiet. Wskazanie takich samych

 

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fpl.dreamstime.com%2Fznajduje-dwa-identycznego-obrazka-z-rakiety-statek-kosmiczny-kolorystyki-lub-%25C5%2582amig%25C5%2582%25C3%25B3wki-wizualn%25C4%2585-stron%25C4%2585-i-image104613801&psig=AOvVaw12IP5EgfzlINtBTWe8LjUw&ust=1618518555171000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCIiM4NTJ_u8CFQAAAAAdAAAAABAI

 

2. Posłuchajcie i pobawcie się przy piosence o ufoludkach :
https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI
A teraz wyobraźcie sobie, że spotykacie się z ufoludkiem:

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.
3.  Rozmowa z dziećmi na temat:
• Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
• Wyjaśnienie pojęcia „ufoludek”.
• Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.

 

Chcielibyście kiedyś zabawić się z ufoludkami ?.

 Zapraszam: https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw


Posłuchajcie rymowanki i narysujcie ufoludka według opisu:
Ufoludek, ufoludek
To zielony, mały ludek.
Oczy duże ma jak sowa,
Trzecią rękę z tyłu chowa.
Nóżki krótkie jak u świnki,
a na głowie- dwie sprężynki.

2. Ćwiczenia z  :

Sylwety 10 rakiet różniących się szczegółami, kolorem ( dzieci  mogą sobie wyciąć lub ułożyć samodzielnie z figur geometrycznych )

 

 Pytamy dziecko :   Ile jest rakiet ?

                                Cym różnią się rakiety?

    Zabawa Pierwsza, druga- prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

Dziecko układa sylwety rakiet wg polecenia rodzica.

Omawianie wyglądu rakiety o którą pyta rodzic np. Jak wygląda trzecia rakieta?

 

3. Układanie zadań matematycznych

Dajemy dziecku 10 zakrętek, kredek, patyczków itp.

  1. Dziecko otrzymuje zadanie i stara się je rozwiązać , dokładając lub odejmując  liczmany

Zadanie :

  • Na Księżycu wylądowało 8 rakiet i 2 talerze Ufo ( dziecko układa przed sobą 8 liczmanów ) , i 2 talerze Ufo ( dziecko dokłada jeszcze 2 liczmany) Ile pojazdów było na  Księżycu ?   Dziecko układa działanie 8+2=10 i odpowiadają na pytanie
  • Na Marsie  było 10 pojazdów kosmicznych   ( dziecko układa przed sobą 10 liczmanów) . Po chwili kosmonauci zabrali 3 pojazdy do rakiety i odlecieli na Ziemię.  ( odsuwają 3) Ile pojazdów zostało na planecie ?

Dziecko układa działanie 10-3 = 7   i odpowiada na pytanie

 

( Można wymyślać dla dziecka różne zadania tekstowe , aby dziecko rozwiązywało działania  matematyczne)

„DŹWIĘKI KOSMOSU”

posłuchajcie odgłosów kosmosu, nagranych przez NASA

https://tvnmeteo.tvn24.pl/informacje-pogoda/ciekawostki,49/dzwieki-ktore-wywoluja-gesia-skorke-tak-brzmi-kosmos,245123,1,0.html