Wiosna lubi zielone!

16.04.2021r.

 

Wiosna lubi zielone!

Cel:

-wzbogacanie wiadomości przyrodniczych;

-rozpoznawanie zielonego koloru w otoczeniu;

-rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej;
-wdrażanie do uważnego słuchania tekstu, opowiadania o jego treści,
-ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, dużej i małej motoryki.

1.Ćwiczenie oddechowe – „Słoneczko”. Dzieci stoją wyprostowane i wykonują głęboki wdech. W czasie wydechu unoszą ręce do góry, wznoszą się na palce i mówią: „Słonko wschodzi coraz wyżej”, potem wykonują wdech i w fazie wydechowej mówią: „a zachodzi coraz niżej” / prosimy otworzyć okno, a następnie po ćwiczeniach zamknąć/.

2. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego z wykorzystaniem wiersza „Czar – mary”:

– Nad kwiatami fruwają motyle – język wykonuje ruchy pionowe przy szeroko otworzonych ustach.
– Dookoła kwiatów fruwają pszczoły – oblizywanie warg.
– Muchy latają zygzakiem – język od kącika do kącika.
– Biedronka ma kropki – „stawianie kropek” językiem na podniebieniu.
– Ślimak wychodzi z muszli – język przeciska się między zębami.
– Ślimak zsuwa się po listku – język „ślizga się” po podniebieniu.
– A teraz posłuchajcie, co wyczarował pewien królewicz, który znalazł czarodziejską różdżkę:

Czary mary Czapla czarną ma czuprynę, Kaczka wpadła w pajęczynę, Puchacz włożył rękawiczki, Pączki wpadły do doniczki.
Kaczor loczki ma czerwone, Cztery rączki i ogonek. Biegacz wpadł na metę czwarty. Kto tu robi takie żarty? To królewicz January. On uczynił takie czary. Czarodziejkę ma pałeczkę i namieszał tu troszeczkę.

3. Opowiadanie „Zielona żabka” B. Forma
„ Zielona żabka nad stawem mieszkała. Codziennie na olbrzymim liściu siadała i rozmyślała.
- Ach, jaka jestem brzydka, zielona jak trawa, jak glony w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę. Dlaczego wszystko mam takie zielone!
Nagle w pobliżu ważka usiadła. A żabka rzece:
- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, wciąż jej barwami się zachwycają.
W trawie biedronka się pojawiła.
- Czemu się smucisz sąsiadko miła?
- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni. Kolor mój nigdy już się nie zmieni.
Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.
- Tak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
Serduszko żabce mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy, nie będzie miło. Muszę czym prędzej schować się w trawie. Tymczasem bocian zerka ciekawie. Ponieważ jednak zielona była, to przez bocianem dobrze się skryła.
Właśnie dla żabki jest przeznaczona, świeża, soczysta, barwa zielona”

4. Rozmowa z dziećmi nt. treści opowiadania.

5. Zabawa ruchowa – „Gra w zielone”

Dziecko maszeruje po pokoju przy dźwiękach dowolnego instrumentu – na hasło: zielony!- szuka czegoś zielonego i dotyka; na dźwięk instrumentu – maszerują dalej. Jeżeli rodzic wypowie inny kolor- dziecko zatrzymuje się bez ruchu.                                                                                          
6. Piosenka – Historia Pewnej Żaby- „Zielona Żabka”

Prosimy wejść na link:  https//www.youtube.com/watch?v=Yqu9RhT1tWA 

7. Malowanie farbami do w/w piosenki. 

                                                          Życzymy miłej zabawy! Spotkamy się w poniedziałek!