Co potrafi przedszkolak w listopadzie
Czego uczymy się w listopadzie w grupie pięciolatków?
Tydzień :Kapie, kropi, mży
Tydzień : Dbamy o zdrowie
Tydzień : Opiekujemy się zwierzętami
Tydzień : Tutaj rosły paprocie
Umiejętności dziecka:
-bawi się zgodnie z innymi
-wypowiada się na temat jesiennej pogody
-podaje cechy jesieni
-jest sprawne ruchowo
-jest sprawne manualnie
-jest zręczne
-eksperymentuje z użyciem wody i różnych przedmiotów
-zna właściwości wody
-zna oznaki jesieni
- umie prowadzić kalendarz pogody
-rozwiązuje zagadki
-wie, jakie przedmioty pływają a jakie toną
-potrafi zinstrumentować wiersz
-zna dni tygodnia
-posługuje się symbolami i wie, co one oznaczają
-potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem
-wypowiada się na temat jesiennej pogody
-podaje cechy jesieni
-eksperymentuje z użyciem wody i różnych przedmiotów
-zna oznaki jesieni
- umie prowadzić kalendarz pogody
-zna dni tygodnia
-posługuje się symbolami i wie, co one oznaczają
-zna znak graficzny litery „y”
-rozpoznaje rodzaje deszczu
-przelicza elementy zbioru
-wyodrębnia głoski w słowach
-kreśli linie wg wzoru
-buduje kilkuzdaniową wypowiedź na dany temat
-wspólnie układa obrazki
-potrafi łączyć przyczynę ze skutkiem
-zna i nazywa figury geometryczne
-aktywnie uczestniczy w zajęciu
-dokonuje analizy i syntezy słuchowe wyrazów
-potrafi wycinać
-potrafi klasyfikować przedmioty wg podanej cechy
-wylicza nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia
-zna zasady zdrowego odżywiania
-potrafi zrobić kanapkę i nakryć do stołu
-przestrzega reguł bezpiecznej zabawy
-zna znak graficzny litery„k”
-pisze i rysuje po śladzie
-właściwie zachowuje się podczas posiłków
-potrafi uzasadnić swoje działanie
-ustala równoliczność przez przeliczanie i łączenie w pary
-potrafi wycinać i komponować na kartce
-potrafi rytmicznie wypowiadać tekst
- rozumie konieczność ubierania się odpowiednio do panującej aury
-wie, na czym polega zdrowy styl życia
-potrafi dobrać ubiór do aktualnej pogody
-zna figury geometryczne
-wie, jak należy dbać o higienę osobistą
-układa zagadkę
-dostrzega podobieństwa i różnice między przedmiotami
-rozumie konieczność korzystania z porady lekarza w wypadku choroby
-zna znak graficzny cyfry 0
-pracuje samodzielnie
-rozumie czytany tekst
-radzi sobie w sytuacjach życiowych
-poprawnie artykułuje podane głoski
-zna pojęcie „para”
-wypowiada się zdaniem
-odgrywa role posługując się mimiką, słowem, gestem
-uważnie słucha
-dokonuje analizy słuchowej wyrazów
-dokonuje analizy i syntezy słuchowej i sylabowej
-koloruje wg podanego kodu
-zna nazwy instrumentów
-zna znak graficzny litery „l, L”
-kończy wyraz rozpoczynający się od określonej sylaby
-prawidłowo artykułuje głoski
-słucha z uwagą i zrozumieniem bajki
-umie ułożyć zagadkę
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową
-wie, co to jest kopalnia i kto w niej pracuje
-wie, jak powstał węgiel
-rozróżnia stronę: prawą i lewą
-potrafi ułożyć obrazek z części
-określa kierunki oraz położenie przedmiotów w przestrzeni
-wie, że nie należy chwalić się bogactwem
-nie wychodzi za linię w czasie kolorowania
- stosuje formy grzecznościowe