Realizacja podstawy programowej 06.05. – Najpiękniejsze miejsce świata
Realizacja podstawy programowej 06.05. – Najpiękniejsze miejsce świata
Cele :
- kształtowanie poczucia rytmu
- rozwijanie umiejętności wokalnych
- rozwijanie sprawności manualnej , zapoznanie z herbem swojej miejscowości
I. Na początek proponuje wykonanie zadania książka fioletowa cz. 4 nr 23
II. Osłuchanie z piosenką „ Najpiękniejsze miejsce świata”
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8
Tekst:
1. Są na całym świecie tysiące
miasteczek i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,
tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód.
Taki to mój mały cud!
2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy,
a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu,
tutaj tulę się do snu, tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód.
Taki to mój mały cud!
3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem
Ja także kocham miejsce swoje.
Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,
tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata,
w prawo, w lewo, w tył i w przód.
Taki to mój mały cud!
Proszę, aby dziecko posłuchało piosenki 2 x ,
potem podczas refrenu prosimy, aby wyklaskiwało dwoma rękoma rytm melodii uderzając najpierw o kolana, a za drugim razem wyklaskujemy rytm - klaszcząc w ręce .
Zabawa Jestem Polakiem – rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych
Proszę przygotować do zabawy:
Nagranie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”, bębenek ( jeżeli nie ma , to dowolne dwa przedmioty , które wydadzą dźwięk np. dwa ołówki, klocki, dwie łyżki itp. )
Dziecko maszeruje , po dywanie, w rytm nagrania muzyki. Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznacza zatrzymanie się . Rodzic zwraca się do dziecka śpiewając na dowolnie wybraną melodię : Jestem Polakiem , ponieważ ……… a dziecko kończy zdanie śpiewając.
Inna wersja zabawy: Zdanie : Jestem Polakiem , ponieważ …. , można zastąpić innym zdaniem np. Mieszkam w ….. i bardzo lubię swoje miasto , ponieważ ……..
3. Po zabawie proponuję wykonać wydzierankę z kolorowego papieru – herb naszego miasta
Najpierw pokazujemy dziecku herb naszego miasta , wyjaśniamy znaczenie, co on oznacza. Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą stronę i w lewą stronę .
Jeżeli nie znajdziecie Państwo samych konturów herbu, to bardzo proszę, aby wspólnie z dzieckiem samodzielnie narysować herb naszego miasta i wtedy tylko pokolorować.
Utrwalenie wiadomości - Książka fioletowa cz.4 str.24
Życzymy miłego dnia