Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

Realizacja podstawy programowej 06.05. – Najpiękniejsze miejsce świata

Realizacja podstawy programowej 06.05. – Najpiękniejsze miejsce świata

Cele :

- kształtowanie poczucia rytmu

- rozwijanie umiejętności wokalnych

- rozwijanie sprawności manualnej , zapoznanie z herbem swojej miejscowości

I. Na początek proponuje wykonanie zadania książka fioletowa cz. 4 nr 23

II. Osłuchanie z  piosenką „ Najpiękniejsze miejsce świata”

 

https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

 


Tekst:

 1. Są na całym świecie tysiące

miasteczek i są też wioseczki jak z bajeczki.

Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,

tam domki, łąki, pola, rzeczki.

 

Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,

tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałek Polski.

 Najpiękniejsze miejsce świata,

 w prawo, w lewo, w tył i w przód.

Taki to mój mały cud!

 

2. Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.

Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.

 W jednym miejscu śmiechy,

a w drugim muzyka,

a w trzecim cicho płyną chmurki.

 

Ref. A ja mieszkam właśnie tu,

tutaj tulę się do snu, tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.

 To jest mój kawałek Polski.

 Najpiękniejsze miejsce świata,

 w prawo, w lewo, w tył i w przód.

Taki to mój mały cud!

 

3. Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.

Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.

Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem

Ja także kocham miejsce swoje.

 

Ref. A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu,

 tutaj swoje mam radości i troski.

Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.

To jest mój kawałek Polski.

 Najpiękniejsze miejsce świata,

w prawo, w lewo, w tył i w przód.

Taki to mój mały cud!

Proszę, aby dziecko posłuchało piosenki 2 x ,

potem podczas refrenu prosimy, aby wyklaskiwało dwoma rękoma rytm melodii uderzając najpierw o kolana, a za drugim razem wyklaskujemy rytm - klaszcząc w ręce .

Zabawa Jestem Polakiem – rozwijająca zdolność improwizacji muzycznych

Proszę przygotować do zabawy:

Nagranie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”, bębenek ( jeżeli nie ma , to dowolne dwa przedmioty , które wydadzą dźwięk np. dwa ołówki, klocki, dwie łyżki itp. )

Dziecko maszeruje , po dywanie, w rytm nagrania muzyki. Mocne uderzenie w bębenek i przerwa w muzyce oznacza zatrzymanie się . Rodzic zwraca się do dziecka śpiewając na dowolnie wybraną melodię  : Jestem Polakiem , ponieważ ……… a dziecko kończy zdanie śpiewając.

Inna wersja zabawy: Zdanie : Jestem Polakiem , ponieważ …. , można zastąpić innym zdaniem np. Mieszkam w ….. i bardzo lubię swoje miasto , ponieważ ……..

 3. Po zabawie proponuję wykonać wydzierankę z kolorowego papieru – herb naszego miasta

Najpierw pokazujemy dziecku herb naszego miasta , wyjaśniamy znaczenie, co on oznacza. Dziecko wodzi palcem po rysunku herbu w prawą stronę i w lewą stronę .

 

 

 

 

Jeżeli nie znajdziecie Państwo samych konturów herbu, to bardzo proszę, aby wspólnie z dzieckiem  samodzielnie narysować  herb naszego miasta i wtedy tylko pokolorować.

Utrwalenie wiadomości - Książka fioletowa cz.4 str.24 

 

Życzymy miłego dnia