Miejskie Przedszkole Publiczne nr 4
w Bolesławcu

                   

                       59-700 Bolesławiec

        ul. Sądowa 9

                         Tel: (75) 612 13 06 

mpp4@boleslawiec.eu

Ustawienia

Wyszukiwarka

Realizacja podstawy programowej – pojęcia matematyczne 19.05 – Poznajemy sześciany

Realizacja podstawy programowej – pojęcia matematyczne 19.05 – Poznajemy sześciany

Cele :

 

- zapoznanie z sześcianem

- rozwijanie umiejętności szeregowania

- rozwijanie sprawności fizycznej
 

 

 

 I.Poznajmy sześcian:

 

Karta pracy, cz. 4, s. 40.

Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu – jego siatki. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu.

 

II. Zabawy z sześcianem – kostką.

Duża kostka z krążkami (lub liczbami).

Rodzic pokazuje dużą kostkę z krążkami (lub liczbami). Dziecko rzuca kostką i wykonuje tyle czynności podanych przez Rodzica, ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

−Następnie  dziecko rzuca kostką i podaje liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce ( może to zrobić też , za pomocą klaskania, podskoku , tupania , itp..)

 

 III.Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań:

Dla  dziecka proszę przygotować szyfonową chustkę. Rodzic  wypowiada zdania. Jeżeli dziecko uzna, że zdanie jest prawdziwe, porusza chustką nad głową. Jeżeli sądzi, że nie jest prawdziwe – siedzi bez ruchu.

 

 

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

− Konik polny w wodzie gra.

− Żaba dwie głowy ma.

− Biedroneczki są w kropeczki.

− Motyle mają ciepłe czapeczki.

− Stokrotka jest czerwona.

− Ważka jest większa niż wrona…

 

 

IV. Karta pracy, cz. 4, s. 41.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie motyla po śladach. Kolorowanie rysunku. Rysowanie po śladzie drogi motyla do stokrotki.

 

 V. Ćwiczenia logorytmiczne "Rób to, o czym mówi wiersz".

Dzieci poruszają się zgodnie z tekstem wypowiadanego przez  wierszyka.

 

 

Zrób do przodu cztery kroki,

i rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa,

ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok,

przysiad, i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć,

na klaskanie też masz chęć!

Wokół obróć się, raz dwa,

piłka skacze hop-sa-sa.

Ręce w górę i na boki,

zrób zajęcze cztery skoki.

Gdy się zmęczysz, poleż sobie,

i wyciągnij w górę nogę.

 

 

 

 

  VI.  Kończenie rymowanek o łące:

 

 

Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

 

Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

 

Ma żółty środek, białe płatki,

łodyga u niej wiotka.

Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

 

Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

 

Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

 

Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

 

Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła) 

 

 

Życzymy miłego spędzania czasu