Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
Załącznik nr 1
do Uchwały RP z dnia 30.08.22 r.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU
600 - 815 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólno- rozwojowe (np.; rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Zabawa ruchowa.
815 - 830 Przygotowanie do śniadania
830 - 900 I Śniadanie
900 – 1015 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą i indywidualne. Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali.
1015-1030 Przygotowanie do śniadania
1030-1100 II Śniadanie
1100-1300 Leżakowanie
1315-1330 Przygotowanie do obiadu
1330-1400 Obiad
1400-1500 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowanie do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zajęcia artystyczne, plastyczne, muzyczno-ruchowe
1500-1600 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci do domu.
1600 Zamknięcie przedszkola
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU
600-815 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólno- rozwojowe (np.; rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Ćwiczenia poranne
815 - 830 Przygotowanie do śniadania
830 - 900 I Śniadanie
900-1030 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z cała grupą i indywidualne. Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np.; w ogrodzie, na boisku, w parku) lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne.
1030-1045 Przygotowanie do śniadania
1045-1115 II Śniadanie
1115-1315 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno -pedagogicznej
1315-1330 Przygotowanie do obiadu
1330-1400 Obiad
1400-1600 Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Rozchodzenie się dzieci do domu.
1600 Zamknięcie przedszkola