Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
600 - 815 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe
(np.; rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
815 - 830 Przygotowanie do śniadania
830 - 900 I Śniadanie
900 – 1015 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą i indywidualne. Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali.
1015-1030 Przygotowanie do śniadania
1030-1100 II Śniadanie
1100-1245 Leżakowanie
1245-1315 Przygotowanie do obiadu
1315-1345 Obiad
1345-1600 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowanie do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci na placu przedszkolnym lub w sali. Rozchodzenie się dzieci do domu.
1600 Zamknięcie przedszkola.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 9 GODZIN
600-815 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Ćwiczenia ogólno- rozwojowe (np.; rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci Ćwiczenia poranne
815 - 830 Przygotowanie do śniadania
830 - 900 I Śniadanie
900-1030 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z cała grupą . Spacery, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np.; w ogrodzie, ma boisku, w parku) lub w sali, ćwiczenia gimnastyczne.
1015-1030 Przygotowanie do śniadania
1030-1100 II Śniadanie
1100-1245 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym.
1245-1315 Przygotowanie do obiadu
1315-1345 Obiad
1345-1600 Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (ewentualnie czytanie fragmentów książek). Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach na placu przedszkolnym lub w sali.
Rozchodzenie się dzieci do domu.
1600 Zamknięcie przedszkola.